Retail & Detailhandel

Hulp bij ondernemingsplan Retail & Detailhandel

Algemene informatie

Het aanbod aan winkels en speciaalzaken is zeer divers en ondernemers die een eigen winkel starten kunnen rekenen op stevige concurrentie. Het runnen van een detailhandel vraagt veel kennis van het inkoop- en verkoopproces, samenstelling van assortiment en sterke klantbediening. 

Hulp bij ondernemingsplan winkel

Bij het opbouwen van een ondernemingsplan / bedrijfsplan voor een winkel legt OndernemingsplanHulp sterk de nadruk op de vorming van het assortiment en de locatie van de zaak. Centraal staan vragen als: Hoe is de inkoop geregeld, hoe hoog zijn de marges en waar komen de klanten vandaan? Zoals bij al onze plannen betreft het ook hier een samenwerking en zullen we beroep doen op uw eigen expertise. Aan het einde van het project ontvangt u een ondernemingsplan dat geschikt is om een financieringsaanvraag te onderbouwen.

Succesfactoren

  • Toegang tot eigen kapitaal (minimaal 25%) 
  • Sterk ondernemerschap
  • Creativiteit
  • Gebruik van een gecombineerde online/offline marketingstrategie

De markt

Het retaillandschap is zeer sterk aan het veranderen. Met het omvallen van grote ketes als V&D, Scapino, Manfield en Dixons ontstaat opnieuw ruimte voor onderscheidende winkelformles. Shoppers doen voor hun aankopen meer en meer een beroep op het brede online aanbod, waarmee de winkelstraat een nieuwe fucntie krijgt: een dagje uit. Ondernemers die dat door hebben kunnen daar succesvol op inspelen met een belevingswinkel, zeker wanneer zij het fysieke en online kanaal goed weten te combineren. De rabobank schrijft:

"In de detailhandel non-food zien we een duidelijke sentimentsverbetering. Door de toename van de particuliere bestedingen, kopen consumenten simpelweg meer producten. Over vrijwel de gehele linie is dit zichtbaar. Maar de sector is hiermee niet uit de problemen. Er is prijsdruk omdat de consument gewend is geraakt aan de aanhoudende kortingsacties en afprijzingen. Leegstand maakt dat consumenten kieskeuriger zijn in waar zij winkelen"

Bron: www.rabobank.nl/cijfers-en-trends/detailhandel

Projectdetails

Doorlooptijd project:                   2 – 4 weken     
Kostenstructuur:                         o.b.v. uurtarief, lees meer
Details ondernemingsplan:         Lees meer 

Wilt u meer weten over een ondernemingsplan / bedrijfsplan voor een winkel of detailhandel neem dan contact met ons op of kom naar ons spreekuur.

Gerelateerd werk